Zdrowie i Uroda

Dieta i trening – dlaczego warto połączyć

Zgrabna sylwetka to dziś jeden z głównych wyznaczników atrakcyjności. Bycie szczupłym jest „na topie”.  Ale poza modą, właściwa masa ciała to przede wszystkim kwestia zachowania zdrowia i dobrego samopoczucia. Masz dylemat: intensywne ćwiczenia czy zdrowa dieta? Jak zwykle w takich sytuacjach: prawda tkwi pośrodku. Dieta i trening powinny iść w parze. Dlaczego?

 

dlaczego dieta ważna jest w odchudzaniuZdrowa dieta

Najczęstszym problemem z zachowaniem diety jest myślenie, że dieta to niekończące się wyrzeczenia. A przecież właściwa i zdrowa dieta to nie głodówka, ale przede wszystkim zmiana nawyków żywieniowych. Prostym sposobem, aby dowiedzieć się więcej na ten temat jest skorzystanie z konsultacji dietetykiem. Dzięki wsparciu specjalistów od reedukacji żywieniowej każdy może się przekonać, że dieta jest zdrowa wtedy, kiedy jest pełnowartościowa i zbilansowana w odpowiedni sposób dla danej osoby. Oczywiście, trzeba będzie zrezygnować z pewnym przyzwyczajeń i produktów, ale na ich miejsce przyjdą nowe. Ich konsekwentne stosowanie zacznie przynosić rezultaty, a to będzie to najlepszą motywacją do kontynuowania diety.

 

Trening a dieta

trening w odchudzaniuRozwiązanie „ćwiczenia bez diety” jest całkiem popularne. Ostatnie kilka lat wypromowało przekonanie, że intensywny wysiłek fizyczny jest niezbędny dla uzyskania i utrzymania szczupłej sylwetki. Nasze życie jest naznaczone ciągłym pędem, a trening to działanie, które widać samo w sobie, podczas gdy zachowanie diety bywa postrzegane jako strata czasu. Dieta oznacza rezygnację z fast foodów, gotowych i wysoko przetworzonych produktów spożywczych, które można spożyć „zawsze i wszędzie”. Wydaje się nam, że łatwiej wygospodarować jedną godzinę w ciągu dnia na siłownię, niż zadbać o regularność posiłków. A jednak: nie można zapominać, że ćwiczenia wzmagają apetyt i żaden trening nie przyniesie oczekiwanych rezultatów, jeśli tuż po nich na miejsce spalonych kalorii będą spożywane nowe.

 

Złoty środek

Dzięki przestrzeganiu odpowiednio zbilansowanej diety, Twoje ćwiczenia wcale nie muszą być bardzo intensywne, a już na pewno nie musisz ich praktykować każdego dnia. Wielu specjalistów od zdrowego trybu życia uważa, że wystarczy trzy razy w tygodniu stosować godzinny trening, aby w pełni cieszyć się efektami zdrowej diety. A jeśli nie masz czasu, pamiętaj, że dieta bez ćwiczeń przynosi więcej korzystnych rezultatów, niż ćwiczenia bez diety. Dlaczego? Bo jesteś tym, co jesz!